Cook your own business

Bucătărie, de la pasiune la afacere

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone

La finalul aceste săptămâni am avut ocazia să particip la „Cook your own business” by Adi Hadean, unde împreună cu alți viitori și actuali antreprenori în domeniul culinar am ascultat poveștile antreprenorilor de succes, am înțeles aspecte tehnice și am comunicat despre microbi comuni: Ospitalitate, gust, mâncat și business. Am învățat multe, am renunțat la câteva idei, dar am generat altele, mi-am calibrat așteptările și mi-am dat seama ce am de făcut pe viitor pentru a merge mai departe în relația mea cu acest business al mâncării.

Apropiații știu că am o pată pe creier cu educația și că pot să turui ca moara stricată pe acest subiect. De obicei nu zic de bine, dar astăzi vă povestesc despre o inițiativă reușită și lăudabilă în domeniul educației antreprenoriale axată pe nișa culinară.

Cel mai important pentru mine a fost sentimentul de apartenență; întâlnirea cu zeci de oameni care îmi împărtășeau interesele, pasiunile, dorințele și fricile legate de lansarea unei afaceri în alimentație publică. Am simțit colegialitate, curiozitate și interes, văzând că era războiului între „concurenți” pe piața culinară începe să se sfârșească, iar colaborarea și țelurile comune încep să contrabalanseze puternic vechile metehnele ale antreprenorilor anilor ’90. 

Cook your own business-3

Ascultând poveștile Micro greens România, Salad Box și Vivo – Fusion Food Bar am văzut pasiune, planificare, curaj și chiar un strop de nebunie, toate bazate pe încredere fie ea în Dumnezeu, în produs, în oameni sau în clienți. Au urmat detaliile legate de partea legală, de contabilitate și de business plan; un soi de împământare ce explică de ce corectitudinea legală, planificarea și ochiul exterior sunt cheia spre liniște. Profesioniștii în acest domeniu sunt importanți din multe motive, dar vă sintetizez ce cred eu că e prioritar. Cu oamenii potriviți în echipa „birocratică” poți să te concentrezi asupra afacerii tale, asupra produsului și în special asupra oamenilor fără a fi bombardat de evenimente ce pot să genereze un efect de avalanșă asupra afacerii tale. Nu a fost neglijată nici comunicarea, iar profesioniști ai comunicării au împărtășit cu generozitate experiența lor.

În momentul de final m-am așteptat ca în prim plan să fie cei trei chef și antreprenori, Adi HădeanFoa și Patrizia Paglieri, dar am avut surpriza de a-i vedea pe aceștia punând în prim plan participanții, răspunzând fără secrete întrebărilor și ajutând la formarea unei noi generații de profesioniști în restaurație, cu principii solide, afaceri corecte, respect pentru sine, mâncare și clienți.

Sumarizând, mulțumesc organizatorilor, speakerilor și colegilor pentru două zile extraordinare!

Selfie time :)

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone
Posted in Life and tagged , , , , .

One Comment

  1. Pingback: Printre cărbuni la Stradale – PrintreOale.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *